El projecte del Canal Badalona continua avançant, ara amb la posada en marxa del sistema de recirculació d’aigua del Canal al mar.
El treball fet en el darrer any ha garantit que els paràmetres ambientals clau (la temperatura, l’oxigen dissolt, la terbolesa (NTU), la matèria en suspensió (MES), la clorofil·la tipus “a” i el carboni orgànic total (TOC) de l’aigua del canal estiguin dins els límits normatius aplicables.
La recirculació de l’aigua del canal és una de les accions ambientals més importants que figura en l’Estudi d’Impacte Ambiental de les obres del port en explotació. Efectivament, aquesta actuació és fonamental per a garantir les condicions ambientals òptimes de la massa d’aigua, considerant especialment la seva arrecerada ubicació.
El seu funcionament es basa en la recollida d’aigua a la capçalera del canal mitjançant un sistema de captació i impulsió amb tres bombes submergibles, amb una potència de 6 kW cadascuna i amb capacitat de bombejar de manera individual fins a 25 litres per segon. Aquestes bombes impulsen l’aigua al llarg d’una canonada soterrada de més de 500 metres construïda amb polietilè de 250 mm de diàmetre i estesa al llarg del moll del canal i el Moll Nord, travessant per sota les vies del ferrocarril i finalitzant en el dic de recer.
Fins que es compleixi la construcció del viaducte ferroviari, i per connectar l’aigua del canal amb l’aigua de la dàrsena esportiva del port, s’ha posat en marxa una solució provisional consistent en un pas sota el ferrocarril mitjançant una canonada de 400 mm de diàmetre.
Amb aquesta actuació, Marina Badalona fa un pas fonamental en la construcció del Canal de Badalona i demostra el seu compromís amb la sostenibilitat i el medi ambient, aspectes en els quals el Port de Badalona sempre ha estat capdavanter.